Domowa pizza na wegańskim spodzie

Witajcie
Wczoraj naszła nas ochota na domową pizze, więc długo nie czekaliśmy, a że mieliśmy wszystkie produkty zabraliśmy się za jej robienie. 
Bardzo często, zazwyczaj w sobotę robimy na kolacje pizza. Nie wymaga dużo pracy, a jest pyszna.

Składniki do ciasta
2 szkl. mąki
1 literatka wody
1/3 paczki drożdży
1/2 łyżeczki soli
1 łyżka cukru
1 łyżka oleju



Wykonanie
Drożdże  pokruszyć i wsypać do szklanki, dodać cukier i zalać literatką przegotowanej wody. Zostawić do wyrośnięcia. Do miski wsypać mąkę, sól i olej. Na koniec dodać wyrośnięte drożdże i mocno wymieszać. Zostawić ciasto, aby wyrosło, później je wałkujemy i wkładamy na blachę posmarowaną olejem.   



Ciasto smarujemy koncentratem pomidorowym. Następnie układamy dowolne dodatki. U mnie zazwyczaj są to: kiełbasa, cebula, ogórki kiszone, papryka konserwowa oraz ser.



Aby pizza była w 100% wegańska nie dodajemy kiełbasy, a ser dodajemy wegański.

Gotową pizze pieczemy ok. 20 min w 175C.




Ja swój kawałek przed jedzeniem polewam keczupem i sosem czosnkowym. 


 Ja swoją pizze zrobiłam z potrójnej porcji, więc miałam 3 pizze. Bardzo lubimy taką pizze, dodatki zmieniamy, w zależności na jaka mamy ochotę.

Nie mam zdjęcia jak wygląda po przekrojeniu i z sosami, ponieważ byłam tak głodna, że z tego wszystkiego zapomniałam cyknąć fotkę:)
 

Komentarze