Mannowiec- szybkie ciasto bez pieczenia.

 


Witajcie,

W ostatni weekend miałam gościa na kawie. A jak kawa to wiadomo coś słodkiego musiało znaleźć się na stole. Nie mam ostatnio ochoty na ciężkie ciasta z kremem czy galaretką. Przypomniał mi się przepis na ciasto z kaszy manny, które moja Mama robiła, gdy byłam mała i pamiętam, że było pyszne. Postanowiłam je zrobić.

Ciasto jest szybkie i łatwe w przygotowaniu. Z pewnością takie ciasto przygotuje każdy, kto nawet nie ma talentu do wypieków.

Przepis znalazłam w zeszycie z przepisami na ciasta od Mamy. Składniki i przygotowanie macie poniżej. Ja korzystam z formy o wymiarach 24x24. 

Składniki:

  • 1 szklanka kaszy manny
  • 2 litr mleka
  • 1 kostka margaryny
  • 1 szklanka cukru
  • 1 cukier waniliowy 
  • herbatniki, ja zużyłam 32
Przygotowanie:

Zaczynamy od wyłożenia formy papierem do pieczenia i ułożenie herbatników.

Do garnka wlewamy połowę mleka i rozpuszczamy w nim masło. Całość zagotowujemy. 


W mniejszym garnku w pozostałym mleku rozpuszczamy cukier, cukier waniliowy i kaszę mannę. 

Gdy mleko z masłem zagotuje się wlewamy do niego mleko z kaszą manną. Gotujemy na wolnym ogniu ciągle mieszając, aż masa stężeje.

Gotową masę wylewamy na herbatniki i na niej układamy kolejną warstwę herbatników. Ciasto musi się schłodzić przed podaniem, aby masa dobrze stężała. 

Na koniec możemy polać ciasto polewą czekoladową. 

To ciasto można modyfikować na wiele sposobów. Może podzielić masę z kaszy na dwie części i pomiędzy mnie nałożyć dżem, masę kajmakowa czy chociażby jeszcze jedną warstwę herbatników.
Ja osobiście wolę wersję podstawową, jest też ona mniej kaloryczna.

Trzymajcie się!!!

Komentarze