Domowy wegański chleb

Witajcie

Dzisiaj przychodzę do Was z kulinarnym postem. 
Moja ciocia robi przepyszny wegański chlebek z ziarnami, który zawsze mi daje. Ale ostatnio wzięłam od niej przepis i upiekłam go sama.
A prezentuje się on następująco.

Mi lepiej spakuje chleb razowy z ziarnami, niż tradycyjny pszenny. Również po kanapce przygotowanej z takiego chleba jestem szybciej i na dłużej najedzona. Taki chlebek jest bardzo dobry i zdrowy. Ma także fajną konsystencję, jest zbity, ale nie twardy. Co sprawia, że podczas krojenia nie kruszy się.
Przepis jest banalnie prosty i z pewnością nie będziecie mieli problemu z jego przygotowaniem. Można go również modyfikować, dodając różnego rodzaju dodatki.

Do jego upieczenia potrzebujemy:
1l. wody
1kg. mąki pszennej lub innej
0,5 paczki drożdży (10 dkg)
1 szkl. otrąb pszennych lub owsianych
0,5 szkl. ziaren słonecznika
0,5 szkl. siemienia lnianego
0,5 szkl. ziaren dyni (opcjonalnie)
1łyżka soli
1 płaska łyżka cukru

 W wodzie mieszamy drożdże, sól i cukier. Następnie dodajemy mąkę i wyrabiamy łyżką. Jak składniki będą połączone dodajemy otręby, siemię lniane oraz ziarna słonecznika i dyni. Ponownie mieszamy i przekładamy do foremki. Ja przełożyłam do 2 keksówek. Wkładamy do zimnego piekarnika i pieczemy ok. 1 godz. w temperaturze 1800C.

Z moich foremek miałam dwa  bochenki, a kromki nie były duże. Co dla mnie jest super, ponieważ mogę zrobić sobie 4 kanapki i każdą z czymś innym, niż 1 np, z dżemem.

Moja kolacja wyglądała następująca i była bardzo dobra.

 Jestem ciekawa czy Wy lubicie taki domowy chleb czy wolicie jednak ten kupny. Znam kilka osób, które np. nie lubią prawdziwego masła, które ja wprost uwielbiam.

Komentarze

  1. Bardzo podoba mi się Twój przepis, z przyjemnością go wypróbuję. Nie ma porównania pomiędzy chlebem kupnym a robionym w domu. A taki chlebek z prawdziwym masłem - mmmniam :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że spodobał Ci się przepis. Jest on o tyle fajny,że możesz dodać różne dodatki, ciocia dodała kiedyś musli i też był dobry:)Pozdrawiam

      Usuń
  2. Fajny przepis a chlebek wygląda smakowicie. Odpisałam sobie Twój przepis i również spróbuję go upiec:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super. Koniecznie daj znać jak Ci smakował.
      Pozdrawiam

      Usuń

Prześlij komentarz