Pączki na piwie w tłusty czwartek

Witajcie

W tłusty czwartek nie myślimy o dietach, kcal czy ćwiczeniach!!!! Robimy sobie dzień odpoczynku.

Ja dzisiaj sobie nie żałowałam i zjadłam pączka i faworka. A co tam:)
A jako, że w domu sama robiłam pączki, pomyślałam, że podam Wam przepis na moje ulubione pączki na piwie. Od kąt dostałam ten przepis od cioci to co roku je robię. Pączki z tego przepisu robi się bardzo szybko i co najważniejsze nie są "opite" tłuszczem.

Przepis:
1,20 kg mąki
0,5 szkl. mleka
0,5 szkl. cukru
0,5 szkl. oleju
0,5 l piwa
9 żółtek
10 dkg drożdży

Mąkę przesiewam do misy. Mleko, cukier, olej i piwo podgrzewam. A drożdże łącze z żółtkami. Następnie do mąki wlewam podgrzane produkty oraz drożdże z żółtkami. Zagniatam ciasto, a po wyrobieniu pozostawiam do wyrośnięcia. Z tego przepisu ciasto bardzo szybko wyrasta. Po wyrośnięciu formuję pączki, które smażę na oleju. 
Po usmażeniu i ostygnięciu nadziewam je konfiturą różaną lub budyniem waniliowym. Gotowe pączki posypuję cukrem pudrem lub lukrem cytrynowym. 

Jeśli chodzi o białka to nigdy ich nie wyrzucam. Robię z nich ciasteczka kokosowe, babkę lub ptasie mleczko. W zależności na co mam ochotę.

W zeszłym roku razem z mamą zrobiłam 168 pączków, ale że mam dość dużą rodzinę starczyło ich tylko na cztery dni. 

A Wy robicie w domu pączki czy kupujecie? Jakie są Wasze ulubione? 

  
 

Komentarze