Mój kalendarz i organizacja czasu





Witajcie

Dobra organizacja to w dzisiejszych czasach podstawa. Przy takim natłoku obowiązków ciężko jest mieć wszystko pod kontrolą i o tym pamiętać.

Bardzo lubię czytać o sposobach na udaną organizacje, nie ważne czy chodzi o czas czy szafę z ubraniami. Zawsze są one dla mnie źródłem do zdobycia nowych informacji.

Co prawda daleko mi do super zorganizowanej osoby, i nie raz zapomniałam o wizycie u stomatologa czy wysłaniu pracy zaliczeniowej. Dlatego też  staram się bardziej udoskonalać w tej dziedzinie.

W tym pości chce Wam pokazać jak wygląda mój kalendarz oraz to jak wygląda moja organizacja czasu.

Zacznijmy od kalendarza czyli centrum dowodzenia. Swój kalendarz zrobiłam sam, ponieważ żaden z dostępnych w sklepach nie za bardzo mi odpowiadały. Zawsze było coś nie tak. Tak więc kupiłam zwykły zeszyt na sprężynie z Pukka Pad, który zagospodarowałam według  własnego uznania i co najważniejsze w każdej chwili mogę nanieść zmiany.


 
Zeszyt posiada 3 koszulko-zakładki, w których przechowuje małe karteczki np. kupony rabatowe.

W kalendarzu zrobiłam sobie tygodniowy układ stron, ten jakoś najlepiej się u mnie sprawdza.



Jak widzicie na górze jest data (początek i koniec tygodnia). Po lewej stronie podział na dni, w których zapisuje wszystkie terminy, wydarzenia, spotkania.Po prawej stronie zapisuję wszystko to co mam zrobić w danym tygodniu.  

Gdy się tylko do wiem o czymś dla mnie ważnym od razu zostaje zapisane w odpowiednie miejsce. Bo wiem, że gdy od razu tego nie zapiszemy potem może być już za późno. Nie zapisuję tylko telefonów które mogę wykonać od ręki,wyjątek stanowią te, które muszę wykonać w innym terminie. 
Tak samo jest w przypadku małych czynności, które mogę wykonać od ręki. Po prostu je robię, nie zapisuję ich ponieważ więcej czasu zajmie mi to zanotować niż zrobić.

 Na samym dole po lewej stronie zapisuję to co związane z blogiem, najczęściej planowane posty na ten tydzień. Natomiast po prawej mam miejsce na notatki.


Mam jeszcze wolne kartki na których zapisuję różne rzeczy np. listę przeczytany książek, filmy które planuję obejrzeć, książki jakie planuję przeczytać. 

Na jednej z kartek zapisuję różnego rodzaju informacje związane z pielęgnacją, kosmetyki które planuję kupić itp.

Mam również listę z przepisami na fit posiłki, każdy ciekawy posiłek trafia do zeszytu.
 I jak widzicie mam jeszcze dużo wolnego miejsca, które z pewnością zostanie zapełnione.
Kolejny tydzień w produkcji. Taki układ jest dla mnie na dzień dzisiejszy odpowiedni ale jeśli mi się znudzi lub będę potrzebować innego to mogę go w każdej chwili zmodyfikować. 

 A to kilka moich małych sposobów na lepsze zorganizowanie:
  • zawsze wieczorem szykuje ubranie na następny dzień, dzięki czemu rano nie marnuję czasu na stanie przy szafie i rozmyślaniu  nad "co dziś założyć" 
  • podczas jedzenia śniadania robię już posiłek do pracy
  • gdy mam mało czasu na naukę,  a akurat leci w telewizji program który zawsze oglądam, wówczas robię 2 czynności jednocześnie. Nauka słówek lepiej mi wychodziła podczas oglądania telewizji.
  • podczas kąpieli najpierw myję włosy i nakładam na nie maskę, a   następnie myję ciało, i już nie tracę czasu na czekanie aż maska zadziała
  • oglądanie filmików na youtube zazwyczaj łączę z innymi czynnościami np sprzątaniem 
 Post już napisany, więc czas na przygotowanie stroju na jutrzejszy dzień. A zapowiada się  dość pracowicie. Ale o niczym nie zapomnę, ponieważ w pracy także wszystko zapisuje. Notatki rządzą:)

Komentarze