Murzynek Bambo- czyli ciasto czekoladowe




Witajcie,

 Macie swoje ulubione ciasto z dzieciństwo? Ja mam i jest nim Murzynek, czyli ciasto czekoladowe. Tak mi smakowało, że mogłam je jeść codziennie. A muszę tutaj zwrócić uwagę, że w dzieciństwie byłam STRASZNYM niejadkiem:)


W ostatni weekend miałam gości, więc musiałam przygotować coś słodkiego, trafiło właśnie na to ciasto.

Murzynek, to ciasto, które jest banalnie proste w przygotowaniu i zawsze się udaje. Gdy byłam w szkole podstawowej nie raz sama je piekłam.

A że jest proste, szybkie i smaczne postanowiłam podzielić się z Wami tym przepisem.

Do przygotowania ciasta potrzebujemy:

3 jaj
1,5 szkl. cukru
3 łyżek dżemu
1,5 szkl. mleka
3/4 szkl. oliwy
3 szkl. mąki
3 łyżeczki proszku do pieczenia 
4,5 łyżki kakao   

 Jaja ubijamy z cukrem na sztywno.


W osobnej misce mieszamy mąkę z kakao i proszkiem do pieczenia.


Gdy nasze jaj będą już ubite dodajemy do nich stopniowo mąkę, mleko i olej. A na sam koniec dżem.



 Po połączeniu wszystkich składników, gotową masę przekładamy do blachy.


 Ciasto pieczemy w 170C ok 45 min.

Po upieczeniu możemy polać je polewą czekoladową i posypać wiórkami kokosowymi. Również dobrze smakuje podane z lodami śmietankowym.
 

Komentarze