Placek włoski- smaczna, prosta i szybka kolacja

Witajcie,


Dziś chcę się z Wam podzielić przepisem na przygotowanie pysznej, prostej i szybkiej kolacji. Wiem, że wiele z Was lubi takie przepisy, a i ja sama również często szukam w sieci przepisów na takie potrawy.


Przepis na placek włoski mam od kuzynek, które będąc na wycieczce we Włoszech zajadały się nim na kolację. 

Placek włoski, bo tak się nazywa, jest chyba uproszczoną wersją hiszpańskiej tortilli, robi się go bardzo szybko, a potrzebujemy tak naprawdę tylko kilku składników:

  • ziemniaków
  • jajek
  • soli, pieprz
Wszystkie składniki dajemy w zależności od tego jaką dużą patelnię mamy. Ja najczęściej potrzebuje 3 średnich ziemniaków i 3 jajek.
 
Przygotowujemy go w następujący sposób:

Surowe ziemniaki obieramy i kroimy na średnią, nie za dużą kostkę, tak jak na zupę. Następnie smażymy je na patelni na oleju, do momentu aż będą miękkie i złote. W naczyniu ubijamy jajka z solą i pieprzem, i gdy nasze ziemniaki będą już gotowe zalewamy jej jajkami. Po upływie kilku minut, jak jajka od spodu się zetną placek odwracamy na drugą stronę ( to jedyna czynność, która czasami nie chce mi wyjść, ale wystarczy podzielić placek na 2 części i każdą z nic osobną przewrócić). Po upieczeniu drugiej strony placek możemy już wykładać na talerz.
Ja zawsze jem go z ketchupem. 

 Przepis jest o tyle fajny, że możemy modyfikować go na wiele sposobów, dodając różne składniki np. cebule, paprykę, kukurydzę czy groszek.

Ja jednak najbardziej lubię go w takiej formie. Ahh te pieczone ziemniaki- uwielbiam:)

 W ostatni czwartek  jadłam go na kolację i wstyd się przyznać, ale sama zjadłam taką dużą porcję. No ale co poradzę jak mi tak bardzo smakuje:)

 

Komentarze