Ciasto maślankowe z rabarbarem


Hej,

Ciasta, ciasteczka i desery lubię, ale mogę się bez nich obejść. Jednak czasami gdy najdzie mnie ochota to nie odmowie sobie kawałka ciasta z owocami.

Ostatnio byli u mnie znajomi, a jak byli znajomi to i musiało być ciasto.

Ciasto maślankowe z rabarbarem- pyszne i proste w przygotowaniu. A jak przepis szybki i prosty to muszę się z Wami nim  podzielić.

      Składniki
    • Jajko 2 szt
    • Cukier 1 szklanka 
    • Maślanka 1 szklanka
    • Mąka 2,5 szklanki 
    • Proszek do pieczenia 2 łyżeczki
    • Olej słonecznikowy 0,5 szklanki 
    • rabarbar 1 kg 
    Przygotowanie:

     Ciasto:
    Jajka ubijamy z cukrem (1 szklanka) na pulchną masę i ciągle ubijając wlewamy maślankę (1 szklanka), olej (0,5 szklanki)j. Dodajemy mąkę (2,5 szklanki) z proszkiem do pieczenia. Składniki dokładnie mieszamy.
     

    Rabarbar:
    Rabarbar obieramy i kroimy w 1-2 cm kawałki. Następnie obtaczamy je w cukrze.


     Formę do pieczenia (duża blacha) smarujemy masłem i wysypujemy bułką tartą. Wylewamy ciasto a na nie wykładamy rabarbar. Ciasto pieczemy 40-45 min w temperaturze 200 stopni.

    Ciasto możemy posypać cukrem pudrem i w takiej formie podać, ale również dobrze smakuje podane z lodami.
     
    Ciasto jest szybkie i proste w przygotowaniu. Nie wymaga dużych umiejętności kulinarnych i na pewno każdy sobie z nim poradzi. U mnie w domu jak mieliśmy fazę na rabarbar to, to ciasto było robione co weekend 😉

    Komentarze

    1. Super! Spadłaś mi z nieba bo właśnie szukałam przepisu na proste ciasto z rabarbarem. ;) Wygląda apetycznie i na pewno wypróbuje :)

      OdpowiedzUsuń

    Prześlij komentarz