Karpacz naszymi oczami

Witajcie,

W tym poście pokaże Wam miejsca, które zwiedziliśmy będą w Karpaczu. Będą atrakcje, z których skorzystaliśmy.

Pierwszym obiektem zwiedzania i jednocześnie znajdującym się najbliżej naszego miejsca noclegowego jest Świątynia Wang.

Pierwotnie drewniany kościółek został wzniesiony w norweskiej miejscowości Vang nad jeziorem Vangsmjøsen, skąd pochodzi jego nazwa. W XIX wieku okazał się jednak za mały dla miejscowej ludności. Dodatkowo zły stan techniczny i wysokie koszty koniecznej naprawy sprawiły, że postanowiono go sprzedać. Na zlecenie króla pruskiego Fryderyka Wilhelma IV zakupił go znany norweski malarz, mieszkający w Dreźnie – Jan Krystian Dahl. Kościół zinwentaryzowano, rozebrano i przetransportowano do Berlina. Miał on stanąć na Wyspie Pawiej, jednak na prośbę hrabiny Fryderyki z Bukowca król darował go ówczesnemu Karpaczowi. Obiekt dotarł w Karkonosze w 1842 roku.

Cennik, bilety

Dorośli – 12,00 zł
Dzieci (od 6 lat) – 7,00 zł
Uczniowie, studenci do 26 lat – 7,00 zł
Foto, kamera – 5,00 zł
Wstęp tylko na plac – 2,00 zł

Świątynia znajduje się na wzgórzu, z którego mamy przepiękny widok na góry. Kościół i plac w około niego jest bardzo ładny i zadbany. Piękny, mały i klimatyczny kościół, tyle w skrócie można o nim powiedzieć.

TAK! Zdobyłam Śnieżkę. To chyba najbardziej ekscytujące doznanie tego wyjazdu.

Śnieżka – najwyższy szczyt Karkonoszy oraz Sudetów, jak również Czech, województwa dolnośląskiego, a także całego Śląska. Najwybitniejszy szczyt Polski i Czech. Jego oficjalna wysokość bezwzględna to 1602 m n.p.m.

Nasza wycieczka na Śnieżkę zaczęła się od wjazdu na Kopę kolejka linowa, wszelkie informacje o niej ( cennik i godzinny otwarcia) macie w linku.

Od Kopy na sam szczyt Śnieżki dotarliśmy pieszo, czas jaki nam zajęło dojcie to ok 1 godziny. Co uważam za i tak dobry wyniki ze względu na mój stan zdrowia fizycznego ( poruszanie się o kulach).

Po drodze zrobiliśmy mały przystanek tak zwany pić-stop w Schronisku Górskim Dom Śląski link. Tutaj mogliśmy  napić się kawy czy zjeść lody. A w razie dużego głodu zjeść normalny posiłek.

A tutaj już szlak na samą szczyt Śnieżki.

Nieopodal  hotelu „Biały Jar” w Karpaczu oraz dolnej stacji wyciągu na Kopę znajduje się jedno z piękniejszych miejsc w Karpaczu - Dziki Wodospad na Łomnicy.

Jeziorko zaporowe, korona i malownicze kaskady Łomnicy

Zapora duża i bardzo ładna. Znajduje się w pięknym otoczeniu lasu. Korona zapory ma długość 105 m. Utworzyła ona niewielkie jeziorko zaporowe, a nadmiar wód spada w dół malowniczymi kaskadami.

W Karpaczu jest wiele miejsc do zobaczenia, wiele szlaków na piesze wycieczki. Idealne miejsc dla osób aktywnych, sprawnych fizycznie i lubiący naturę. Samo spacerowanie wśród tych lasów to czysta przyjemność.

Letni tor saneczkowy

Tor był dużą atrakcją szczególnie dla naszych panów. Jechaliśmy dwa razy:) Sam zjazd super, a przy tym piękne widoki.

Byliśmy jeszcze w Parku Linowym, ale tam nie robiliśmy zdjęć. Nie było jak.

To chyba już ostatni post z Karpacza. Nie chcę Was nim zanudzać.