Propozycja letniego obiadu- kotlety mielone z cukinią

 



Witajcie,


Ostatnio dostałam od kolegi z pracy 5 ładnych i dość dużych cukinii. Z cukinii głównie robiłam leczo i zapiekankę, ale teraz wraz z Tomkiem postanowiliśmy poeksperymentować z tym warzywem. 

Sprawdzaliśmy wiele przepisów, którymi będziemy się z Wami dzielić.

Pierwszym naszym daniem były kotlety mielone z cukinią.

Podaje przepis

0,5 kg mięsa mielonego

1 cebula

1 średnia cukinia 

1 ząbek czosnku 

1 jajko 

Bułka tarta ( ilość na oko, bo tutaj musicie sami wybrać konsystencję która Wam odpowiada ) 

Sól, pieprz, Vegeta, 

Cukinię starałam na tarce na średnich oczkach, następnie trochę ja posoliłam aby puściła sok. Po jej odsączeniu dodałam ja do mięsa mielonego. 

Dodałam pozostałe składniki i wyrobiłam nasza masę.  


Z powstałej masy uformowałam kotlety, które ułożyłam na blachę z papierem do pieczenia. Kotlety piekłam w temp 220 stopni przez 20 min. ( Ale czas pieczenia może się zmienić w zależności od piekarnika). 

Swoje kotlety podałam ryżem i sosem pomidorowym.


Trzymajcie się!




Komentarze